Yorick.reismee.nl

Roadtrip Nieuw Zeeland, Noord eiland.

Hey allemaal,

Zoals beloofd hierbij het verslag van onze belevenissen van de afgelopen 10 dagen. Voor degene die het vorige verslag gemist hebben: Ik ben samen met mijn nichtje, Esther, de laatste 10 dagen op pad geweest in een camper en hebben daarbij het noordelijke eiland van Nieuw Zeeland verkent. Ik reis samen met haar tot 4 juli door Nieuw Zeeland waarna we terug vliegen naar Sydney. In tegenstelling tot vorige berichten kom ik trouwens niet terug op zaterdag 10 juli, deze dag bestaat namelijk helemaal niet. Het moet vrijdag 10 juli om een uur of 07.00 in de ochtend zijn.

Zaterdag 6 juni was de start van onze roadtrip over het noordelijke eiland van Nieuw Zeeland. Die ochtend bij het ontbijt hebben we twee Nederlandse backpackers ontmoet, Rens en Maaike, die NZ net hebben gedaan en op het punt stonden verder te reizen. Omdat ze nog een hele voorraad eten over hadden hebben we wat van hen overgenomen en een boek geruild (is wel makkelijk met backpackers). Vervolgens de trein gepakt naar Penrose station waar het ‘spacestation' is gevestigd. Bij het spacestation alles geregeld voor de huur van ons ruimteschip en het schip geïnspecteerd. Daarbij maakte de verhuurder nog een opmerking over warm blijven en lekker knus in de camper liggen... Hij wist blijkbaar niet dat we neef en nicht zijn... Daarvoor kregen we al eerder bij het verhuurbedrijf een opmerking omdat ik jonger ben dan Esther, of ik haar toyboy was... Maar goed, na alles geregeld te hebben en de verhuurder duidelijk gemaakt te hebben dat we neef en nicht zijn op pad gegaan. Eerst een paar keer verkeerd gereden maar uiteindelijk op een mooie camping uitgekomen in Coromandel. Daar aan het water wat gedronken en Risotto gemaakt. Die avond vroeg gaan slapen want het is iedere avond erg koud en vroeg donker. Daarbij bleek dat Esther een tweepersoonsbed gewend is, want die lag me een partij breed, ik werd gewoon tegen het raam geduwd...

Zondagochtend rustig aan gedaan en wezen ontbijten aan het water. Vervolgens een korte wandeling van een uurtje gemaakt vlakbij de camping, wat een aanrader was van een lokale Kiwi. Nadat we terugkwamen een stuk gaan rijden langs de kust en door de bergen. Erg mooie uitzichten onderweg en gestopt bij Hahei. Daar alweer een wandeling gemaakt naar Cathedral Cave en ook nog even naar Hot Water Beach gereden. Het was helaas hoogwater en we konden dus niet bij de warmwaterbronnen op het strand komen... die avond was het zoeken van een camping een beetje een probleem. Het is namelijk al om 17.30 donker en dat is anders donker dan in Nederland, dit is echt zwart donker. Aangekomen in Whangamata naar de Subway gereden om te vragen voor een camping. Gelukkig was die er maar verder was er in het stadje helemaal niets te doen.

Dinsdag hebben we besloten maar eens wat meer kilometers te maken want door de bergen en langs de kust rijden en overal stoppen is niet al te best voor het daggemiddelde. Het is wel erg leuk rijden hier maar Esther heeft het tot nu toe nog niet aangedurfd om links en in een automaat te rijden, prima! Die avond in Gisborne gestopt, wat alweer een saai plaatsje is... Omdat er weinig open is, het koud is en de enige warme plek de camper is hebben we een filmpje gekeken (ja we hebben een dvd-speler in ons ruimteschip).

Woensdag 9 juni van andere campinggasten gehoord, in de ijskoude kampkitchen, dat als we naar Napier gingen er een goede camping vlakbij het centrum is. Daarnaar op weg gegaan en op het schiereiland Peninsula gaan lunchen. Aan het eind van de dag aangekomen in Napier en lekker gekookt en een was gedraaid. Esther verbaasde zich over het feit dat ik mijn kraag strijk... Ziet er toch niet uit als het gekreukt is!

De volgende dag besloten om een dag in Napier door te brengen aangezien het wel een mooi stadje is. Bij de camping informatie over de omgeving opgevraagd en besloten om eerst naar een chocolade fabriek te gaan, vervolgens naar een schapenhuidhandel en als laatst naar een wijnproeverij. De eerste twee onderdelen had ik denk ik niet gedaan als Esther er niet was geweest maar het bleek toch best wel leuk te zijn! De wijnproeverij was erg leuk en lekker om een keer te doen!

Donderdag in Taupo doorgebracht waar we een wandeling hebben gemaakt naar de waterval en die avond in de spa van de camping gelegen. Deze worden verwarmd door heet water dat uit grond komt. De volgende dag wilde we eigenlijk de Tongariro Crossing done. Dit is een wandeling van bijna 20 km over twee vulkanen welke staat beschreven als een van de mooiste dagtochten van Nieuw Zeeland. Het regende alleen voor de zoveelste keer en op de berg stond een harde wind dus de crossing was gesloten. Daarom een korte wandeling van 2.5 uur gemaakt in de omgeving en vervolgend naar Hidden Valley gereden. Dat is ook een thermisch park waar geisers zijn, heet water stroomt en modderpoelen blubberen. Omdat het de hele dag geregend had was inmiddels het meeste aan warme kleding wel nat, wat niet echt ideaal is met kamperen.

Zaterdag e zondag hebben we doorgebracht in Roturua waar we op een kleine camping stonden aan de rand van de stad. Zondag gestart met een bezoek aan een Maori dorp waar we een optreden hebben bekeken en eindelijk een kop koffie in de zon hebben kunnen doen. Daarna was ik van plan om te gaan raften maar door de regen die de laatste tijd vrij veel is gevallen was de rivier een beetje te wild... Dat ging dus niet door maar Esther had nog wel een ander idee, een modderbad en spa... Modderbad stelde niet zoveel voor en de spa was modderig van iedereen die uit het modderbad kwam... Een leuke middag gehad en naar het stadje terug gegaan voor een vette hap. Daarna de backpacks ingepakt want maandag middag moeten we de auto inleveren.

Maandag 15 juni terug gereden naar Auckland waarbij Es het grootste gedeelte heeft gereden en zelfs aan de linkerkant. Ook werden meestal de knipperlichten i.p.v. de ruitenwisser gebruikt bij het wisselen van baan. Na het inleveren van de auto in het hostel de bus van Auckland naar Wellington geboekt en de boot van Wellington naar Picton. Vrijdag vertrekken we voor het tweede gedeelte van Nieuw Zeeland, het zuidelijke eiland.

Misschien dit keer een beetje een saai verhaal maar heb niet zoveel inspiratie geloof ik. Ik hoop op het zuidelijke eiland wat meer actieve dingen te doen dan wandelen en in een modderbaden liggen! Het volgende verhaal zal met ongeveer 2 weken, als we in Queenstown zijn, online komen.

Groeten, Yorick

Reacties

Reacties

Quirien

Wauw broer, wat lees ik nou? Strijk jij? Ik wist helemaal niet dat je dat kon. Ik ben heel trots op je, maar dit is wel nadelig voor mijn inkomsten als jij weer terug bent.
Heel veel plezier nog lieve broer en ik zie je de 16e als ik weer terug ben van vakantie!
Kusje van je zusje!

Elly

Heel goed Qui, laat m niet aan je inkomsten komen!!
Zo te lezen hebben jullie bijna droog gestaan Y, het wordt tijd voor het zuidereiland hahaha kroegen, snowboarden en n festival, dat klinkt al als meer aktiviteit. Have fun!!
L

Yorick

Dat strijken is alleen voor de foto... Het is niet heet ofzo hoor! ;-). Qui maak je maar geen zorgen voor je inkomsten ik geef dat soort dingen graag uit handen! Ik kan miss. ook wel bij Ottenhome terecht trouwens. Alleen weet ik nog niet wat ze betalen.
Morgen ochtend naar het zuidereiland dus idd. meer actie.

Marjolein

Hoi lieve zoon,

Wauw, klinkt allemaal weer super! En......jij in een modderbad: de geschiedenis herhaalt zich, mud, mud, glorious mud. Ik zie en ruik zo weer de modderige kindertjes in Engeland, die graag weer aan boord wilden met een apart luchtje.

Wat een prachtige foto's: genieten van de mooie uitzichten en bijzondere landschappen. Leuk om twee reisverslagen te lezen van dezelfde trip.........!
Veel plezier op het Zuidereiland en met de actievere tijdsbesteding ( wat dat ook mag zijn....)

Liefs en een hug,
mam

Rita

Hoi Yorick,

Ik zie het helemaal voor me jij rijdt en Estherdeborah maar roepen ooooh wat mooi.Heel veel plezier en veel activiteiten op het zuidereiland.Mooie foto,s

groetjes Rita

Myrte

Yor!

Heb je al ff gemaild hoor, want het is natuurlijk nacht bij jou nu;) maar zal m'n best doen om ook kamertje voor jou te vinden, haha!
Maar volgens mij hebben jullie het wel gezellig daar! Hoop dat je nog wat spectaculaire activiteiten kan doen in je laatste weken! Veel plezier, veel liefs, xxx

hanneke

He krullenbol!
Wat een saai verhaal zeg! Vervelend voor je hoor dat je alleen maar een beetje rond kan rijden en wat in wat spaaaatjes kan plonzen. Het is hier veeeeeel beter hoor, lekker hard werken, maar goed we voelen met je mee hoor.

Kom maar snel weer terug want we missen je!
Hoog tijd voor een biertje in het Loenerslootse.

Maar voor dat het zo ver is eerst nog heeeeeeel veeel genieten daar. Veel plezier.
Liefs Hanneke

Marjolein

Dag lieve zoon,

Ja, we zitten met smart te wachten op een volgend bericht uit het winterse Zuidereiland: gletsjers........, snowboarden........., skien.........?
Kom maar op met je verhalen, dat kunnen we best aan met onze zomerse temperaturen van bijna 30 graden: genieten dus.....ook hier!

't Is nog maar kort: over 11 dagen ben je thuis! Heerlijk ik kijk er naar uit!
Groetjes en veel plezier bij Anneriek.

Liefs en een hug op afstand,
mam

Rita

Hoi Yorick,

Je moeder en ik hebben de zelfde gedachten.Ik heb ook net een berichtje op estherdeborah haar site gezet over het weer.Geniet nog van je laatste dagen aan de andere kant van de wereld.

groetjes Rita

Naomi

Hey neef,

heb even je foto's bekeken van de afgelopen 10 dagen! En ze zijn echt super man!! helemaal geweldig.. En dit zijn toch meer jou activiteiten he haha.. Leuk om te zien dat jij en es nog zulke verschillende foto's erop hebben staan. Met als enige overeenkomst dat ze me super jaloers maken.

Wacht met smart op je verhaal dat erbij hoort. Goede vlucht naar Assie alvast en heel veel plezier de laatste dagen!!

Kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!