Yorick.reismee.nl

Sydney - Auckland

Hey allemaal,

Het is niet zo lang geleden dat ik een verhaal online heb gezet maar toch maar weer een update. Ik ben bang dat het ander pas over ruim twee weken weer gaat lukken, maar daarover later meer!

Maandag ochtend 1 juni kon ik bij Ginette nog even mijn verhaal aftypen terwijl ze al naar haar toneelopleiding was. Om een uur of 13.00 daar langs gelopen om de sleutel af te geven en te bedanken voor het leuke weekend. Voor Esther en mij had ik geboekt bij het hostel waar ik ook de eerste week in Sydney heb doorgebracht. Dat is toch wel 45 minuten lopen met een backpack van bijna 20 kg op je rug (heb geen idee waar 6 kg aan extra gewicht vandaan is gekomen sinds ik ben vertrokken). De rest van de middag besteed aan het inlezen voor NZ en het versturen van een pakketje met foto's. Die avond naar de luchthaven vertrokken om Esther op te halen, alles verliep soepel dus die was om 20.00 door de douane. Daarna met de shuttlebus terug naar de stad en wat gaan eten en drinken in de wijk waar het hostel staat.

Dinsdagochtend rustig aan gedaan omdat het nog steeds regent en toch die middag Esther de stad laten zien. Ook al was het drie maanden geleden dat ik in het centrum was geweest lukte het me toch om alle hoogtepunten zonder omlopen te laten zien. Bij Darling Harbour nieuwe schoenen gekocht want ik had blaren op mijn voeten van de schoenen die nu een al halve week nat zijn en niet meer droog lijken te worden. Die avond lekker rustig aan gedaan en naar de bioscoop geweest (i.v.m. de jetlag van Esther ;-) ).

Woensdag regende het nog steeds in Sydney en konden we daardoor weinig doen in de stad. Daarom maar even naar het internetcafé geweest en wezen lezen. Die avond met drie andere Nederlandse backpackers gaan eten bij een chinees met goedkope gerechten. Daaraan vast zit een kroeg waar we nog wat gedronken hebben. We hebben het niet te laat gemaakt want de volgende morgen moesten we om 06.00 op de luchthaven zijn voor de vlucht naar NZ.

Donderdag ochtend om 04.45 opgestaan en snel ontbijt gemaakt. Om 05.20 de shuttlebus gepakt en naar de luchthaven gereden. Tot nu toe heb ik nog geen mist gezien in Australië gezien maar deze ochtend zat het potdicht. Toch maar op tijd inchecken waarbij ik mijn visa gegevens in mijn backpack had laten zitten, erg handig... Deze lag al een stukje verder op de band en ik mocht gewoon achter de balie op de band klimmen om mijn papieren uit mijn tas te halen! Daarna richting de beveiliging gelopen waar ik om de een of andere reden er steeds wordt uitgepikt. Was vergeten te vertellen dat ik in Cairns ook werd uitgenodigd om deel te nemen aan een test voor het opsporen van explosieve (mocht alleen geen nee zeggen). Deze keer dus ook weer mijn kleine backpack open om er watten doorheen te halen en over mijn schoenen en handen. Deze controle was wat uitgebreider want werd ook nog even gefouilleerd... Daarna konden we op de normale tijd inchecken maar moesten nog wel een uur in het vliegtuig wachten voor we opstegen. Het vliegtuig was wel relaxt want we hadden een airbus A380 waar 550 mensen in kunnen, wij waren met hooguit 50 mensen. In de lucht is Esther op de rij achter me gaan liggen en had ik ook drie stoelen voor mezelf, ideaal! Na 2.5 uur aangekomen in Auckland en de bus gepakt naar de stad. Daar ingecheckt, de stad bekeken, eten gekookt en vroeg naar bed.

Vandaag hebben we uitgezocht wat we eigenlijk in NZ willen gaan doen. Nadat we in de ochtend op internet de mogelijkheden hadden bekeken zijn we naar een bedrijf gegaan dat zowel auto's verhuurd als bustours verkoopt. We hebben besloten om vanaf morgen met een auto, voor 10 dagen, het noordelijke eiland te gaan verkennen en daarna een bustour te doen over het zuidelijke eiland. Het blijkt wat goedkoper dan verwacht om een auto te huren omdat het op het moment laagseizoen is. Niet zo raar want het is hier een beetje fris (10 graden en op het noordelijke eiland rond het vriespunt).

Na de roadtrip over het noordelijk eilnd, komt het volgende verhaal.

Groeten, Yorick

Reacties

Reacties

Naomi

Hey Neef,

Klinkt goed allemaal!! En wat je niet over hebt voor es haar jetlag.. Maar super ziet het autotje eruit hoor. Met mijn auto is het nu iets mnder, Ko heeft hem net gemold dus de ANWB komt eraan hahah... Es is een week weg en ik mol hem meteen. Ontzettend veel plezier samen en geniet van je nieuwe schoenen. Wel bij een nieuwe winkel gekocht mag ik hopen;)

Geniet samen maar volgens mij komt dat helemaal goed. En voorzichtig met de explosieven he!!

Dikke kus Naomi

Rita

Hoi Yorick,

Wat wordt je toch verwendt met al die extra aandacht van de douane.Wat een super de luxe auto hebben jullie de komende tijd.Heel veel plezier en geniet ervan.

groetjes Rita

Freek

Kutverhaal

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!