Yorick.reismee.nl

Surftrip Sydney - Byron Bay

Hey allemaal,

Dit keer wat eerder dan de vorige keer een bericht uit Australië. Mijn vorige weblog eindigde bij het terugbrengen van de auto bij het verhuurbedrijf in Melbourne op woensdag 22 april. De volgende dag hadden we afgesproken met Bep en barend die familie is van kennissen van Annelieke. We werden door hen opgehaald bij Victoria Market en hadden geen idee wie of wat we moesten verwachten. Beide blijken 80 te zijn geworden dit jaar en wonen in een buitenwijk van Sydney. Bij hen thuis wat gedronken en vervolgens werden we getrakteerd op een lunch in een restaurant in de buurt. Daarna nog terug naar hun huis waar we de film over het leven van Barend en Bep hebben gezien die ze gaan vertonen op het verjaardagsfeest. Leuk om te zien, aangezien ze veel in het buitenland hebben gewoond voor het Leger des Heils. Nadat we zijn terug gebracht naar ons hostel, het centrum ingelopen omdat we besloten hadden naar een musical te gaan, deze bleek voor donderdag uitverkocht te zijn maar we hebben voor vrijdag kaarten gereserveerd.

Vrijdag eerst maar eens uitgeslapen en daarna de stad ingegaan voor ontbijt en om een treinticket te regelen voor de volgende dag. Het ticket zou 130 dollar kosten maar een last minute ticket zou maar de helft kosten. Hierdoor zou ik wel om 07.00 op het station moeten zijn terwijl de trein pas om 08.30 gaat (toch maar gedaan in het kader van de besparingen). Die avond met Annelieke uit eten gegaan en daarna naar de musical the Wicked. Iedereen in jurken, rokjes of pak en wij in ons backpackers outfit... De musical was wel erg leuk en zeker de moeite waard!

Zaterdag 25 april om 06.00 opggestaan om mijn spullen te pakken terwijl er nog 7 andere mensen op de kamer slapen. Annelieke gedag gezegd, die later op de dag naar Nieuw Zeeland zou vliegen (wel raar om nu echt alleen op stap te gaan, zonder de meiden). Daarna een taxi gepakt naar het station en een ticket gekocht. Ontbijt gehaald bij Gloria Jeans en wat te eten en drinken gekocht voor in de trein. De treinrit van Melbourne naar Sydney duurt 10 uur en de trein was wel okay tot er een gezin instapte die allemaal ontzettend stonken. Gelukkig bleven ze niet tot Sydney maar stapten na 3 uur uit. Daarna stapte er gelukkig een of andere Hels Angel binnen die ze niet helemaal op een rijtje had. Die kerel vond het nodig om zoveel mogelijk gordijntjes dicht te doen in de wagon en ongeacht wie het was te beledigen en bedreigen. Deze kerel bleef gelukkig wel de resterende 6 uur in dezelfde wagon... erg gezellig. In Sydney aangekomen en met Ginette gebeld die voor een paar maanden in Sydney woont voor een toneel opleiding. Ze was ook mee met de groep van Australian Backpackers en daar kon ik blijven slapen .

Zondag ochtend heeft Ginette eerst lekker gebakken eieren gemaakt en daarna zijn we naar het park gegaan om een dagje rustig aan te doen. De hele middag in het park gelegen en daarna terug gegaan naar de kamer van Ginette en uit eten gegaan bij een italiaan. Het lekkerst gegeten tot nu toe in Australie en natuurlijk ook erg gezellig. Die avond mijn tas weer ingepakt omdat de volgende ochtend om 07.30 de bus zou vertrekken voor het surfkamp.

Van maandag tot en met vrijdag ben ik mee geweest met een surftrip van Sydney naar Byron Bay waarbij op twee locaties twee keer per dag surflessen worden gegeven. Tussendoor kun je zelf nog verder surfen (als je je armen dan nog kunt bewegen), volleyballen, voetballen of lekker niks doen. Iedere dag werden we 07.30 wakker gemaakt voor het ontbijt zodat iedereen voor 09.00 in het water zou liggen. Alle maaltijden zijn bij de trip inbegrepen en erg lekker! Iedere avond een kampvuur aan het strand en lekker wat drinken en sterke evrhalen vertellen, erg grappig.

De eerse locatie van de surftrip is Cresent Head waar Mojo (het bedrijf) een eigen huis heeft vlakbij het strand waar iedereen slaapt. Het is erg afgelegen en de bus had moeite om er te komen omdat de weg ernaartoe voor een gedeelte was wegespoeld door de regen van afgelopen week (wij gelukkig geen last van gehad). Het strand ligt aan een mooie baai met heel helder water en dolfijnen. Maandag tot en met woensdag zijn we hier elke dag wezen surfen (zie foto's deel 1).

Woensdag naar de tweede locatie van surftrip gereden (200 km verder). Daar is een grote camping waar allerlij surfbedrijven mensen lesgeven. Dit is allemaal wat onpersoonlijker en dus minder leuk maar de golven waren wel veel beter! Op donderdag echt de lekkerste golven kunnen pakken maar aan het eind van de dag in de schemer werd het toch moelijk om de golven aan te zien komen. Op dat moment lag ik samen met een instructeur en een engelse jongen achter de gebroken golven op grote golven te wachten. Zien we met zijn drien opeens vinnen op 10 meter bij ons vandaan omhoog komen. In eerste instantie hadden we zoiets van, okay een vis... De instructeur dacht daar alleen iets anders over en vroeg ons rustig naar het strand te peddelen... Dan weet je genoeg, een haai. Alle 30 mensen meteen het water uit en aan de instructeur gevraagd of hij gezien had wat het was. Hij dacht aan een kleine great white shark, van ongeveer 1,5 meter. Dat lijkt wel mee te vallen maar 4 weken geleden is in Sydney een surfer zijn onderarm kwijttgeraakt aan hetzelfde soort een maatje haai, lekker dus... De volgende dag gewoon weer gaan surfen en niks anders gezien dan dolfijnen, wat een goed teken is omdat haaien en dolfijnen meestal niet bij elkaar in de buurt komen.

Vrijdag de laatste surfles gehad en naar Byron Bay gereden wat het einde is van de trip. Daar een hostel geboekt en die avond met zijn allen de horeca Byron Bay gaan bekijken, erg gezellig! Zaterdag maar even rustig aan gedaan en de komende weken gaan plannen. Ik ga samen met Frank (Nederlandse jongen die met de surftrip mee was) het stuk oostkust tot en met Whitsunday Islands doen. Voor Fraser Island hebben we een 4x4 tour geboekt waarbij je zelf moet rijden. Zaterdag avond wat gaan drinken met twee duitse meiden die ook mee waren met de surftrip en een duitse jongen die in Byron Bay werkt. Gezellig wat gedronken en om 24.00 kreeg ik een grote koek als vervanger voor een verjaardagstaart. Daarna natuurlijk nog een drankje gedaan in het dorp.

Zondag uitgeslapen en met Frank besloten om naar Nimbin (hippie dorp) te gaan want daar was een Mardi Gras festival, wat bekend staat om de vreemde mensen die het aantrekt. Het bleek gewoon een bijeenkomst te zijn voor het legaliseren van wiet... Beetje trieste toespraken door mensen die familie in de gevangenis hebben en geld willen ophalen voor een advocaat. Daar wat gedronken en weer terug gegaan naar Byron Bay waar ik allemaal smsjes kreeg voor mijn verjaardag aangezien in Nimbin geen telefoonnetwerk is.

Maandag zijn Frank en ik op de Greyhound bus gestapt die we hebben geboekt richting Surfers Paradise. Daar blijven we de komende dagen om vervolgens naar Brisbane af te reizen.

Bedankt allemaal voor de felicitaties en de leuke reactie op mijn blog!

Groeten, Yorick

Reacties

Reacties

Berry

Kijk eens aan, Oldenkamp heeft ook nog mannelijke reisgenoten :p
Musical Wicked, daar ben ik dit jaar truowens ook nog geweest!
En hoe zit t financieel? Ik lees wéér weinig over werken!!

Ruben

Hey Yorick,

Echt lachen om steeds alles bij te houden via je weblog, zo te zien waren de golven de laatste dagen wat beter dan de eerste 2 dagen van de surftrip! (heb nu al weer zin om te surfen!) Ik hoop dat je 't nog een beetje naar je zin hebt. Vanavond is hier in Loenen 't bevrijdingsbal, maar de volgende dag moet er weer geklust worden! Wanneer je terug bent, is helaas alles al af, dus schilderen zit er niet echt meer in,(dat was toch je favoriete onderdeel?:P)
Ga je goed en ik tot ... juli!

Gr Ruben

Lucinda

Heey lieve Yorick!

Nog onwijs gefeliciteerd met je verjaardag, dat veel dromen van je dit jaar mogen uitkomen! ik hoop dat je genoten hebt! Ik heb in elk geval enorm genoten van al je verhalen over The Great Ocean Road en Uluru. Zelf ben ik daar niet geweest, maar nu je het met zulke geweldige foto's verteld, moet ik eigenlijk toch maar weer eens terug;), ooit. Super dat je je surflessen in Byron Bay hebt geregeld, leuke golven daar! Fijn om te zien dat je geniet! Ik denk dat je Fraser ook heel tof gaat vinden! Een tip voor Fraser: Bind je eten echt op het dak en doe de Eskies dicht, anders ben je alles kwijt aan de Dingos terwijl je nog 3 dagen moet...Geniet van elk moment!

Liefs, Lucinda

Hilletje

Hee yoor, zooo haha ik had wat in te halen en ben ben na een half uurtje lezen weer helemaal bij :P! Ik heb je nog helemaal niet gefeliciteerd met je verjaardag.. shame on me.. dus bij deze...GEFELICITEERD!! Hoop dat je een leuke verjaardag hebt gehad:)

Kus,

Hilletje

Max

Ha Yorick

ten eerste nog gefeliciteerd, ik zie dat ik niet de enige ben die iets later is :P
Echt super vette foto's vooral van het surfen!
Geniet lekker aan de oostkust, die zal een stuk toeristische zijn, maar dat is vast niet erg nu je "alleen bent".

Rebecca

Hey Neef, Heerlijk hoor, ziet er allemaal top uit. Jij ook trouwens met je krullen, hihi! Die zee ziet er echt heerlijk uit, surfen gaat je goed af. Maar zal ik je vertellen de vecht ziet er ook heel leuk uit op moederdag hoor! Zijn zondag lekker wezen bootje varen, was erg leuk en hadden ook super weer, je pa en ma hadden het weer goed voor mekaar!

Wens je komende maand nog even rust toe voordat es komt, hihi! veel plezier nog en ik laat nog wel wat van me horen!

Dikke Tut Rebecca

Liek

Hey Yorick!!!!!!!

ja ik lees je weblog ook heb niks beters te doen hier!!! leuk om te lezen!!!! jan en ik komen zaterdag weer die kant op!!! alleen wij gaan maar even geld verdienen! wat is nieuw zeeland gweldig zeg! je gaaat echt genieten hier!!! en ik ben jaloers op je!! wil ook snowboarden!! bedacht misschien dat ik het nog in aug. kan doen in de snowy mountains!!:)

zie je hopelijk gauw
dikke kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!