Yorick.reismee.nl

Eerste week Sydney

Hey allemaal,

Hierbij eindelijk een bericht uit Sydney. Het heeft even geduurd want het introductieprogramma zat erg vol en er is in het hostel maar een berperkt aantal pc's beschikbaar.

Op dinsgdag 3 maart ben ik van Amsterdam naar Hong Kong gevlogen met een groep van 20 jongeren die reizen met Australian Backpackers. Na een vlucht van 12 uur, met mijn knien in mijn nek, kwamen we om 07.00 plaatselijke tijd aan in Hong Kong. Hier werden we opgehaald door Charlie Chan die namens Australian Backpackers de stopover in Hong Kong verzorgt. Met de bus zijn we richting het hostel (dagkamer) in het centrum van Hong Kong gegaan en daar heeft iedereen een paar uur geslapen (was er wel erg smerig). In de middag zijn we met een groot gedeelte van de groep Hong Kong Island gaan verkennen. Jammer geboeg was het bewolkt, regende het en hing er een laag smog. Bij het uitkijkpunt waar we met een treintje naartoe zijn gegaan was dan ook niks te zien. Na gegeten te hebben bij de Mc Donalds (lekker vertrouwd) zijn we door Chalie Chan weer terug gebacht naar de luchthaven waarvandaan we om 24.00 plaatselijke tijd richting Sydney zijn vertrokken.

Na een vlucht van 9 uur landen we op de luchthaven van Sydney. Gelukkig deed de douane niet moeilijk (zie er toch niet zo illegaal meer uit denk ik) en werden we opgevangen door Marloes en Joop die voor Australian Backpackers de eerste week in Sydney verzorgen. Buiten was het gelukkig maar 21 graden en wachten er twee busjes op ons, zodat we meteen een rondrit door de stad konden doen en een fotomoment bij het Operah House konden inlassen. In de middag zijn we met een aantal mensen in het park gaan lunchen en zijn daar vervolgens blijven hangen. Aan het eind van de dag was er een rooftop BBQ op het dakterras van een van de hostels in de buurt. De meeste waren aan het eind van de dag al zo gaar dat ze na de BBQ naar het hostel gingen, met een paar mensen zijn we nog even een drankje gaan doen in de stad (niet erg laat geworden).

Vrijdag 6 maart was de regeldag voor het aanvragen van een belastingnummer, een bankrekening, zorgpas en een Australische simkaart. Dit wordt allemaal gebeleid en voorbereid door Marloes en Joop zodat iedereen in een halve dag alles geregeld heeft. S'middags weer in het park gelegen en s'avonds met Annelieke, Janneke en Constantijn bij Darling Harbour uit eten geweest (niet erg backpacker style).

De volgende dag zijn we naar natuurpark The Blue Mountains geweest. Hier hebben wede eerst kangaroos en kakatoos gespot. Daarna zijn we doorgereden naar een rotsformatie die de Three Sisters heet om een wandeling te maken en een steile trap langs de rotswand af te dalen. Bij terugkomst in Sydney bleek de jaarlijkse Mardi Gras parade gehouden te worden (Gay pride). Gezellig druk in de stad en erg veel gelachen bij de optocht.

Zondag 8 maart is er een harbour cruise georganiseerd door de havens van Sydney. Bij de toegang tot de oceaan wezen picknicken en een zeilwedstrijd gekeken vanaf de rotsen (stond veel wind dus de spinakers kwamen in lossen stukken voorbij vliegen en sommige zeilschepen gingen voor een paar seconden plat. Na de cruise zijn we met zijn allen uit eten geweest bij een chinees die volledig draait op backpackers, veel voor weinig dus. Daarna nog even de kroeg in geweest met live muziek voor wat verzoeknummertjes.

Maandag 10 maart was de laatste dag begeleid door Australian Backpackers en ben ik eindelijk de zee in geweest om te gaan surfen. Het ging niet zo fantastisch omdat sommige boards gebroken waren, er water in zat en het veel te druk was om een leuke golf te pakken zonder dat je iemand in zijn nek surft. Na het surfen wederom wezen eten bij de backpackers chinees en daarna een rondje door de wijk gemaakt waar ons hostel zit. Kings Cross heet deze wijk en is te vergelijken met de wallen in Amsterdam met een paar dure hotels ertussen. Omdat dit de laatste dag met AB is, vervielen de kamers waar we eerst in sliepen. Ik zit nu in een kamer met drie italianen, jammer dat mijn italiaans niet zo best is maar wel leuk om hun verhalen te horen.

Dinsdag zijn de eerste mensen van de groep vertrokken maar ik heb besloten om tot vrijdag in Sydney te blijven om wat meer van de stad te zien. Met Constantijn, Janneke, Annelieke en Romi de stad in gegaan naar Skytower (mooi uitzicht over de stad) en vervolgens de haven gegaan om te lunchen. Daarna op ons gemak de Harbour Bridge opgelopen, de wijk The Rocks doorgelopen en het Sydney Oprah House bekeken. Terug naar het hostel door de botanische tuinen waar de vleermuizen wakker werden (van die joekels die in de boom hangen), erg mooi om te zien. Avondeten hebben we gehaald bij een cafe waar je bij een drankje een bord eten krijgt (niet veel en niet lekker). Omdat het constant boven de twintig graden is lekker op het terras gezeten in de stad.

Gisteren hebben we eerst maar eens een plan gemaakt voor de komende weken. We gaan met zijn vieren een auto huren en dan in twee weken richting Melbourn rijden (kamperen). Daarna wil ik misschien een surftrip gaan doen van Sydney naar Byron Bay, gelukkig kan het nog allemaal veranderen. Gistermiddag met zijn vieren naar Bondi Beach gegaan waar Romi in een hostel zit, het plan was om een dagje strand te doen maar het begon een beetje te regenen. We hebben uiteindelijk maar uitgebreid gekookt in het hostel van Romi en daar op het dakterras gegeten met uitzicht over het strand. Woensdag avond gewoon in het hostel doorgebracht met kaarten met de andere backpackers.

Vandaag zijn de plannen om allereerst dit te schrijven, werd nogal op aangedrongen. Nu naar de cineese markt om wat spullen te kopen voor het kamperen. Morgen verlaten we Sydney in een oude Ford Falcon voor een roadtrip naar Melbourn.

Groeten Yorick

Max

Ha Yorick!

Echt super gaaf, je maakt me alleen maar jaloers met je verhalen.
Auto huren klinkt als een chil plan, lekker je eigen ding kunnen doen. En stoppen waar je maar wilt!
Veel plezier,

Max

My en Qui

Yorrrrr!

Klinkt super allemaal! We zijn stikjaloers! En je eet al rijst, haha! Lekker kamperen (creperen), surfen en zeilen.....geniet ervan Broer!
En die Ford Falcon, we houden er van!

Liefs je zussen!

Esther Deborah

Ha Neef!

Wat geweldig, je eerste verhaal! En nog zoveel foto's erbij! Moet niet gekker worden! Klinkt heerlijk allemaal!
Veel plezier!!! Succes met die ford!!

Liefs Es

grootouders

Hoi kleinzoon in de verte,
Zeer bijzonder wat je tot nu op weg naar en bij de antipoden hebt meegemaakt en beleeft.Enorm veel plezier verder. Liefs, opa/oma.

hanneke

He mede krullebol!

Geweldig!! Wacht maar het afzien moet nog komen!
Hahahaha.
Hou ons op de hoogte!
Groetjes en liefs de ten Dammetjes

Fred en Karin

Ha die Yorick,

We waren al erg benieuwd hoe het met je zou gaan, maar gelukkig alleen maar goede berichten, leuk hoor!
En de fofo's erbij ook fantastisch!
Geniet lekker, veel plezier en goede reis per auto!

Groetjes, Fred en Karin.

Elly

Hey neef,
Fijn dat mensen hebben aangedrongen op schrijfaktie haha. Zo te lezen ben je iedere dag in de plaatselijke horeca te vinden, wat verstandig! Is natuurlijk heel goed voor je sociale contacten hahaha Je hebt het weer helemaal begrepen. Have fun on je roadtrip naar M.
Grote groet, L

Naomi

Hey Neef,

Ben nu bij Es en die zei dat je eindelijk een verhaaltje had geschreven. Heb nu haast dus heb alleen nog maar de foto's bekeken maar die zien er al super uit!! Ik zal straks het bijbehorende verhaal ook nog even lezen zodat ik weet wat je allemaal uitspookt. Behalve in de plaatselijke horeca zitten want ik nu bij Elly haar reactie zie staan haha..

Maar ben het wel met Elly eens. Heel verstandig!!

Geniet ervan en blijf maar zulke jaloers makende foto's plaatsen.

Kus Naomi

jan

Hi Yorick,
Klinkt allemaal erg leuk, foto's zijn ook niet erg vervelend. Het lijkt heel erg op vakantie. Vooral je berichten over de temperatuur doen het hier erg goed.
Gelukkig heb je van die verplichte vakantiedingen als musea nog kunnen omzeilen. Veel plezier onderweg naar M. Het is 's morgens altijd even wennen met dat stuur op de verkeerde plek, maar dat went wel snel.

Goeie reis en plezier

Jan

Rita

Hey Yorick,

Ik hoef je niet te vragen of je het na je zin hebt.Leuk om met een groepje te gaan kamperen.heb al verschillende keren gekeken of je een verhaaltje had geplaatst.Was erg nieuwsgierig hoe je het hebt.Geniet en veel plezier.

Rita

Elly

GOEIE FOTO'S MAN!!!!!

Hilletje

He yoor,

klinkt allemaal echt super.. die vleermuizen zijn
echt HUGE trouwens!!
veel plezier verder!!

xoxo

Marjolein

Lieve Yorick,

Super dat je zo'n uitgebreid verslag hebt gemaakt over je belevenissen de eerste week en dan die foto's......smullen.
Leuk programma om snel te acclimatiseren en nu zelf op pad: lekker kamperen, genieten en ontdekken.
Heel veel plezier en we kijken uit naar je volgende reisverslag.

Liefs mam

Martijn

Hé man,
mazzel bij de douane, die Kroaten hebben iig geen aantekening van je gemaakt dus :p Straks hadden ze je Down Under even willen doorzoeken... Je blijft bij Ford als automerk voo road-trips? Goeie ervaringen mee natuurlijk :p Verder heb ik even niets te melden, dus ik wens je veel plezier toe. Ook namens m'n ouders en zusje, ze vragen steeds naar je (mss houden ze meer van jou dan van mij? :P)

Groeten, Martijn

Irene

Hai Yorick,
Al helemaal gewend nu aan het reizen, ontspannen en niets moeten? Helemaal naar wens zeker. Mooi om te lezen en de foto's te zien. Veel plezier verder.
Veel groeten uit Heino,
IrHaTi&Na

Hans Ogink

Hey Yorick hoe gaat ie??
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
22 jaar geworden hier heel ver vandaan, maar we denken regelmatig aan je.
Hardstikke goed dat je dit allemaal gedaan hebt.
De verhalen heb ik nog niet echt goed bestudeerd maar dat komt later wel een keer. Ben benieuwd naar de foto's die je geschoten hebt.
Yorick tot gauw en nog een fijne tijd daar.
Groeten,
Hans